18.11.2015
S-ryhmän ravintoloissa tapahtuu nyt enemmän kuin pitkiin aikoihin. Koko Suomen kattavaan ravintolakirjoon on jo saatu upouusia konsepteja ja lisää on luvassa. Syyskauden uutukaisiin lukeutuvat Qualitano, Tsiken, Bacaro Doppio ja Suup.
– ”Ihan ok” ruoka, juoma ja palvelu eivät yksinkertaisesti enää riitä, vaan asiakkaat ovat entistä vaativampia ja elämyshakuisempia. Hajuttomiksi ja mauttomiksi moitittuihin S-ryhmän ravintoloihin haetaan uudenlaista draivia, jotta pärjäisimme yhä kiristyvässä kisassa, johtaja Harri Havia SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta summaa tilannetta.
Hänen mukaansa ravintola-asiakkaat tahtovat yhden vetonaulan sijaan monta: tinkimätöntä laatua ja elämyksiä kaikille aisteille – sopuhintaan.
Rohkeita kokeiluja
Töihin on ryhdytty kehittämällä kymmenkunta uutta ravintolakonseptia aiempaa nopeammalla syklillä ja joustavammin:
– Tutkimme maailmalla pinnalla olevia ravintolatrendejä ja -tyyppejä sekä pohdimme, millaista tarjontaa ja millaisia liikeideoita Suomesta vielä puuttuu. Jos liikeideamme herättää aitoa asiakkaiden kiinnostusta, käynnistämme konsepti- ja tuotekehitystyön. Nopeimmillaan uusi ravintolakonsepti saadaan valmiiksi noin puolessa vuodessa, Harri Havia esittelee.
– Ajatuksena on, että kokeilemme rohkeasti, pieniä riskejä kaihtamatta. Jos vastaanotto on hyvä, verkostoa laajennetaan.
Tällä hetkellä kehitystyössä korostuvat helppoon ja rentoon ruokailuun sopivat fast food – ja casual dining -ravintolat, joissa suositaan esimerkiksi Etelä-Amerikan, Afrikan ja Lähi-Idän makumaailmoja.
Tuoreimpia ravintolatulokkaita
Qualitano
Tsiken
Bacaro Doppio
Suup
22.11.2024 | Paikallisia uutisia
31.5.2024 | Tapahtumat